Бiо-, нано- та iншi тренди пакувального свiту

23.07.23

Від сталого розвитку та персоналізації до інтерактивного паковання і мінімалістичного дизайну — ці маркетингові тенденції формують майбутнє пакувального ринку і матимуть вирішальне значення для успіху компаній.

Зацікавленість споживачів у безпечному і здоровому довкіллі, особливо після пандемії COVID-19, підштовхнула пакувальні компанії до використання біорозкладаних і перероблених матеріалів замість традиційного пластику, щоб зменшити викиди вуглекислого газу в навколишнє середовище. Як наслідок — виробники ширше застосовують коноплі, смоли та біорозкладану полімолочну кислоту, а також зменшують використання алюмінієвої фольги в картонному пакованні.

Цифровий друк здебільшого розв’язав такі проблеми аналогової технології, як несуміщення фарб, нестабільне кольоровідтворення, висока вартість робочої сили, негативний вплив на довкілля (додрукарська підготовка, змивання тощо). «Цифра» усуває етап виготовлення і прилагодження традиційних друкарських форм, а також уможливлює друк на вимогу. Це забезпечує коротші виробничі цикли, а замовники можуть швидше та ефективніше виводити свої продукти на ринок.

ЦДМ Koenig & Bauer RotaJET VL 168 на заводі Tetra Pak у Дентоні (США) виготовляє асептичне паковання

Роботи за підтримки штучного інтелекту зараз виконують монотонні процеси пакування, зокрема підбирають і комплектують пакунки на палетах, перевіряють коректність їхнього розміщення. Така автоматизація пакування теж докорінно змінює галузь.

«Розумна», інтерактивна тара має QR-коди і RFID-мітки з даними про товар, які легко зчитати цифровими пристроями. Таким чином паковання завжди «під’єднано» до систем управління логістикою. Ба більше: друковані датчики можуть виявляти псування харчової продукції, щоби покупці знали про її якість.

У харчовій промисловості, виробництві напоїв, косметичному та фармацевтичному секторах дедалі частіше використовують активне паковання, здатне зупинити розкладання харчових продуктів і таким чином збільшити термін їхньої придатності.

Набуває популярності інтерактивне паковання, що залучає споживачів до захопливої взаємодії з продуктом, а отже й брендом. Технологія доповненої реальності (AR) дає змогу сканувати пакунок за допомогою смартфона, щоб здобути додаткову інформацію про товар або навіть переглянути його відеодемонстрацію. AR також передбачає QR-коди або мітки NFC для розблокування ексклюзивного вмісту чи промоакцій.

Інтернет речей (IoT), 3D-друк і роботизація спрощують пакувальні процеси та знижують витрати для компаній-споживачів.

Персоналізація — ще одна важлива тенденція в пакувальній галузі. Електронна комерція і продаж без посередників (D2C) стрімко розвиваються, тож компанії-товаровиробники намагаються точніше «прицілюватися» для приваблення і утримання покупців. Персоналізація адаптує паковання до конкретних потреб і вподобань окремих споживачів. Це і дизайн, який відображає стиль клієнта, і персоналізовані повідомлення чи промоакції, надруковані просто на коробці. Таке індивідуальне паковання допомагає налагодити зв’язок зі споживачами та підвищити лояльність до бренду.

Мінімалістичне паковання теж здобуває дедалі більше прихильників. Споживачі шукають продукти в мінімальній «обгортці», яка створює менше відходів і менше впливає на довкілля. З погляду маркетингу таке паковання може бути способом задекларувати простоту і чистоту продукту. Мінімалізм також може створити ефект вишуканості, що приваблює споживачів, орієнтованих на товари вищого класу.

3D-друк і нетиповий дизайн паковання дають змогу брендам виділитися й залучити більше споживачів.

Нарешті, т. зв. інфлюенсерський маркетинг — ще одна тенденція, яка починає набирати обертів у пакувальній сфері. Він передбачає співпрацю з лідерами думок у соціальних мережах, які мають значну кількість підписників, для просування вашого продукту чи бренду. У пакувальній індустрії це може бути надсилання продуктів таким впливовим особам, щоб вони демонстрували їх у своїх каналах соцмереж, або співпраця з упливовцями для створення спонсорованого контенту, який подає ваше паковання в позитивному світлі. Інфлюенсерський маркетинг може бути ефективним способом охопити ширшу аудиторію і створити ажіотаж навколо бренду.

« Koenig & Bauer i HYBRID Software пропонують ексклюзивний софт для виробництва паковання

SEE i Koenig & Bauer розширять стратегiчне партнерство »